Initiativ for å redde kundesenteret

Vil bidra til utvikling av Schibsteds kundesenter på Fagernes: Oppland fylkeskommune, Regionstyret i Valdres, Valdres Næringshage og Nord-Aurdal kommune har sendt en skisse med forslag til Schibsteds ledelse. (Arkivfoto: Lene Hovi)

Under Regionstyret på Fagernes onsdag 22. mai ble flere parter enige om å invitere Schibsted til å se på muligheter for å beholde avdelingen på Fagernes.

- Det vi ønsker å tilby er ikke bare å tilrettelegge for å beholde arbeidsplassene, men å være med å videreutvikle kundesenteret i tråd med de faktorene som er oppgitt som utfordrende i beslutningsprosessen, sier regionsrådsleder og ordfører i Nord- Aurdal, Inger Torun Klosbøle.

Pilotprosjekt

Det er Oppland fylkeskommune, Regionstyret i Valdres, Valdres Næringshage og Nord-Aurdal kommune som har utarbeidet forslaget som torsdag 23. mai ble oversendt Shibsteds ledelse.

Partene ønsker i første omgang å tilby finansiering av et forprosjekt, der arbeidet vil bestå av å finne konstruktive utviklingsmuligheter for kundesenteret, i tett samarbeid med Schibsted. 

- Ved å bruke kundesenteret på Fagernes som et pilotprosjekt, håper vi at dette kan få stor overføringsverdi for andre distriktsbaserte virksomheter. I denne prosessen har vi opplevd et stort engasjement fra Oppland fylkeskommune, sier Klosbøle.

Tiltak

Det er to tiltaksområder som skisseres i forslaget.

Skreddersydd kompetanseheving innen felt som salg, service, kundebehandling og digitalisering, samt utdanning som gir formell kompetanse.

I tillegg ønsker partene at forprosjektet kan se på muligheten for å utvikle en ny og bedre metode for samhandling mellom kunder, kundesentre og utviklingsavdelinger - uavhengig av avstand. 

- Vi har hatt en god og konstruktiv dialog med Schibsted hele veien, og har stor tro på at dette initiativet blir tatt godt i mot, avslutter Klosbøle.

Tekst:
Lene Hovi
Valdres Natur- og Kulturpark
lene.hovi@valdres.no

Søk ting å gjøre

Type:
Sted:
Sted
Navn / nøkkelord: